Konec falešným recenzím

Můžu důvěřovat recenzím? Dnes více než kdy dříve – z falešných recenzí se stala nekalá obchodní praktika.
Známým nešvarem provozovatelů e-shopů bylo, že pro své zákazníky poskytovaly recenze nabízeného zboží či služeb. Často se však stávalo, že si dané recenze psali obchodníci sami (nebo si na to najímali specializované firmy) a zlepšovali tak obraz svých výrobků/služeb tzv. naoko, aby nalákali více zákazníků.
Toto jednání se podle novely zákona o ochraně spotřebitele hodnotí jako tzv. Klamavá obchodní praktika.
Zveřejňování a ověřování recenzí
Aby mohl e-shop zveřejňovat na svých stránkách či jinde recenze od svých zákazníků, kteří si zboží/službu koupili nebo použili, musí ověřovat, zda pochází tato recenze skutečně od takového zákazníka + má povinnost zveřejnit informace o provedeném ověření recenze včetně způsobu, jakým k ověření recenze došlo.
Sankce
Za využívání falešných recenzí se dopouštíte přestupku, za který hrozí pokuta až 5.000.000 Kč dle zákona o ochraně spotřebitele.
Jste provozovatelem e-shopu a potřebujete zajistit bezproblémový chod Vašeho podnikání?
Comentarios