top of page

Konec falešným recenzím


Můžu důvěřovat recenzím? Dnes více než kdy dříve – z falešných recenzí se stala nekalá obchodní praktika.


Známým nešvarem provozovatelů e-shopů bylo, že pro své zákazníky poskytovaly recenze nabízeného zboží či služeb. Často se však stávalo, že si dané recenze psali obchodníci sami (nebo si na to najímali specializované firmy) a zlepšovali tak obraz svých výrobků/služeb tzv. naoko, aby nalákali více zákazníků.


Toto jednání se podle novely zákona o ochraně spotřebitele hodnotí jako tzv. Klamavá obchodní praktika.


Zveřejňování a ověřování recenzí

Aby mohl e-shop zveřejňovat na svých stránkách či jinde recenze od svých zákazníků, kteří si zboží/službu koupili nebo použili, musí ověřovat, zda pochází tato recenze skutečně od takového zákazníka + má povinnost zveřejnit informace o provedeném ověření recenze včetně způsobu, jakým k ověření recenze došlo.


Sankce

Za využívání falešných recenzí se dopouštíte přestupku, za který hrozí pokuta až 5.000.000 Kč dle zákona o ochraně spotřebitele.


Jste provozovatelem e-shopu a potřebujete zajistit bezproblémový chod Vašeho podnikání?



Comments


bottom of page